Türkiye’nin ilk yerli Trambus’ü

18 Ağustos 2014 Pazartesi - 17:30
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Modern çağın toplu taşıma aracı olan Trambus, belediyelerin çevreci, hızlı ve güvenilir ulaşım sistemleri ihtiyaçlarına cevap veriyor.
Modern çağın toplu taşıma aracı olan Trambus, belediyelerin çevreci, hızlı ve güvenilir ulaşım sistemleri ihtiyaçlarına cevap veriyor.

1989 yılından bu yana toplu taşımacılık alanındaki çözümleriyle hizmet veren Bozankaya A.Ş., Türkiye'nin ilk Trambus’ünü üretiyor. Modern çağın toplu taşıma aracı olan Trambus, belediyelerin çevreci, hızlı ve güvenilir ulaşım sistemleri ihtiyaçlarına cevap veriyor.

bozankaya
Bozankaya A.Ş., Türkiye'nin ilk Trambus’ünü üretiyor.

Bozankaya’nın geliştirdiği modern çağın sistemlerinden Trambus, elektrikle çalışan, taşıma kapasitesi yüksek, enerji tüketiminde ekonomik, yolcuların konforu için tasarlanan, çevre dostu, %100 düşük tabanlı yeni nesil araçlar olarak toplu taşımacılık alnında birçok avantajı bir arada sunuyor. İlk yatırım maliyetinin düşüklüğü ile öne çıkan Trambus, yolcular için konforlu ve güvenli ulaşım sağlıyor.

Cer enerjisini çift telli katenerden alan Trambus’te lastik tekerlekler kullanılıyor. Böylece aslında şehir trafiği ile entegre ilerleyen Trambus, herhangi bir ray sistemine ihtiyaç duyulmadığı için yatırım maliyetinde de avantaj sağlıyor. Bozankaya’nın ilk olarak Malatya Büyükşehir Belediyesi’ne teslim edeceği Trambus’ler ile ilgili bilgi veren Bozankaya Raylı Sistemler Koordinatörü ve Trambus Proje Müdürü Halil Söyler açıklamasında; “Trambus, hem raylı sistemler olmayan şehirler için iyi bir alternatif olacak, hem de raylı sistemlere entegre çalışabilecek. Trambus sistemleri, bazı özellikleri ile tramvay ve metrobüs sistemleriyle benzerlik göstermektedir. Trambusler, karma trafik ve tahsisli yollarda sinyalizasyon öncelikli olarak çalışabilirler. Tercih edilecek araç niteliklerine göre tramvay sistemlerine yakın bir yolcu kapasitesi sağlamak mümkün” diyor.

Düşük maliyetli ve donanımlı

Projedeki özellikler, sistemler, araç sayısı, tipi ve hat uzunluğu gibi değişkenlere bağlı olarak bütçeler farklılaşabilse de Trambus’te km başına düşen yatırım maliyeti 1,2 ile 1,5 milyon Euro arasında, Tramvay’da km maliyeti 5 ile 7 milyon Euro arasında, metro ve hafif raylı sistemlerde ise inşaatın viyadükte-tünelde bulunmasına göre 30 milyon Euro’dan 70-80 milyon Euro’lara kadar oluyor. Dolayısıyla Trambus sistemlerinde araç fiyatlarının ve alt yapı (ray, makas, sinyalizasyon vb.) gereksinimlerinin daha az olması, ilk kurulum yatırımlarında büyük avantaj sağlıyor. Bu nedenle, nüfusu çok fazla olan büyükşehirlerde ana arterler dışındaki kısımlarda, diğer büyükşehirlerde ise ana ve yan arterlerde elektrikli araç olarak trambus sisteminin kullanılması doğru tercih oluyor.

Ayrıca Trambus, işletme maliyeti olarak da konvansiyonel araçlara göre, daha uzun bakım periyodu olduğu için düşük bakım maliyetli, eğer uzun araçlar kullanılırsa daha az personel maliyeti sağlıyor. Trambus aracının; çelik, kataforez kaplamalı yüksek dayanıklı şasi özelliği aracın artı özellikler olarak sıralanıyor. Trambus aracında çift tahrikli sürüş sistemi entegre ediliyor. Elektrikli tahrik sistemi, enerji ve çevreci çözüm planı ile farklılık yaratıyor. Toplam ağırlığı 40 tona yaklaşan konvansiyonel araçlara göre enerji tasarrufunda yaklaşık olarak %75’e avantaj sağlanıyor. Trambus’ün yakıt sarfiyatı ise konvansiyonel dizel araçların yakıt maliyetine göre 4-5’te biri (%20-25’i kadar) oluyor.

Trambus ile yüksek yolcu kapasitesi

Trambus araçlarında motor ve aktarma organları ek yer kaplamadığı ve araç uzunlukları 25 metreye kadar çıkabildiği için aynı uzunluktaki klasik dizel motorlu araçlardan daha yüksek kapasiteye sahipler. Eğer ayakta duran yolcu m2 başına 8 kişi hesaplanırsa 18,75 metrelik araçta 180-190 yolcu (oturan 40-50 kişi), 24,70 metrelik araçlarda ise 260-270 yolcu (oturan 50-60 kişi) olarak değişiyor.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER