KGM’de ‘Abdulkadir Uraloğlu’ dönemi

11 Ekim 2018 Perşembe - 09:00
Kategori: Haber

PAYLAŞ

KGM’de ‘Abdulkadir Uraloğlu’ dönemi
KGM’de ‘Abdulkadir Uraloğlu’ dönemi

İzmir 2. Bölge Müdürü olarak görevini sürdürürken, 23 Temmuz 2018 tarihinde Karayolları Genel Müdürü olarak atanan Abdulkadir Uraloğlu, 30 yıla yakın bir süredir Karayolları Genel Müdürlüğü çatısı altında hizmet veriyor. “Karayolları Genel Müdürlüğü, ‘Karayolcu ruhu’ olarak kabul görmüş kendi gelenekleri olan, ülkemizin en köklü, en güzide kurumlarından biri” diyen Uraloğlu, Yol Teknolojileri dergisinin sorularını yanıtladı

Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? KGM ile olan birlikteliğiniz ne zaman ve nasıl başladı? Görev hayatınıza başladığınız günden bu yana üstlendiğiniz sorumluluklar nelerdi? Hangi projelerde yer aldınız? Genel müdürlük göreviniz hakkında düşüncelerinizi paylaşabilir misiniz?

Karadeniz Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünden 1988 yılında mezun olduktan sonra özel sektörde Saha Mühendisi olarak çalıştım. Karayolları Genel Müdürlüğündeki çalışma hayatım 1989 yılında Erzurum 12. Bölge Müdürlüğünde başladı. Ardından Ankara, Erzurum, Trabzon, Kayseri, Samsun, Bursa ve İzmir Bölge Müdürlüklerinde her kademede mühendislik, başmühendislik, bölge müdür yardımcılığı ve bölge müdürlüğü görevlerini yaptım. Teşkilat içerisinde; 2005 yılında Ankara - Kayseri, 2007 yılında Karadeniz Sahil Yolu, 2009 yılında Ankara - Samsun Yolu ile Sinop - Boyabat (Tünelli Geçiş) Yolu’nun hizmete açılmasında; Ankara - Pozantı Otoyolu, Kuzey Tetek Güzergâhı, Bozüyük – Bilecik - Mekece Yolu, Bursa Çevre Otoyolu, Çandarlı Otoyolu ve Konak Tünelleri gibi ülkemiz karayolu ağının önemli projelerinin gerçekleştirilmesinde görev aldım. 2003 yılında ülke genelinde başlatılan bölünmüş yol hamlesinde 1527 km bölünmüş yol ve otoyolun hizmete açılmasını sağlayarak, Hükümetimizin en önemli projesine katkı sağladım. Karayolları Genel Müdürlüğü, ‘Karayolcu Ruhu’ olarak kabul görmüş kendi gelenekleri olan, ülkemizin en köklü, en güzide kurumlarından biri. Böyle bir Teşkilat içerisinde 30 yıla yakın emek verdikten sonra Sayın Bakanımız ve Sayın Cumhurbaşkanımız tarafından layık görülerek Genel Müdürlük görevine atanmam benim için büyük bir onur. Görev ve sorumluluklarımın arttığının da bilincinde olarak, ülkemize hizmet etmeye devam edeceğim.

Türkiye, son yıllarda karayolu projeleri konusunda büyük bir atağa geçti. Bu gelişimi nasıl değerlendiriyorsunuz? Eskiyle günümüzü kısa da olsa kıyaslayabilir misiniz?

 

1950 yılında kurulan Karayolları Genel Müdürlüğü, gerek yönetim anlayışı ve geniş vizyonu, gerekse çalışmalarında kullandığı teknoloji ile her zaman “ilk”lerin kuruluşu olarak Türk kamu kuruluşlarına örnek olmuştur. Örneğin, Türkiye’de ilk bilgisayar kullanımı, Karayollarında gerçekleşmiştir. Kuruluştan itibaren yurt çapında modern ve dinamik bir teşkilatlanma içinde yürütülmeye başlanan yol yapımı çalışmaları, bugün de günün ileri teknolojileri kullanılmak suretiyle, çağdaş yaşamın ihtiyaçları doğrultusunda artan bir ivmeyle sürdürülüyor. Bu bağlamda, 2002 yılı sonunda başlatılan bölünmüş yol hamlesi, çalışmalarımıza ayrı bir perspektif kazandırdı. 2023 vizyonunun belirlenmesi, akıllı yolların literatürümüze girmesi, Kamu - Özel Sektör Ortaklığı kapsamında başlatılan Yap – İşlet - Devret projeleri de 2000’li yıllarda gerçekleştirdiğimiz, çalışmalarımıza yön veren önemli kilometre taşları oldu. Ülkemizde, 20. Yüzyılın ikinci yarısında yapımı gerçekleştirilen büyük çaplı ulaşım projelerinden çok daha fazlası, iki binli yıllarda birer teknoloji harikası olarak hayata geçiyor. Yıllardır hizmet veren 15 Temmuz Şehitler (Boğaziçi) Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet asma köprülerinin üzerine, son birkaç yıl içerisinde hizmete sunulan Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi Köprüleri, Ovit, Sabuncubeli, Cankurtaran ve Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tünelleri başta olmak üzere pek çok büyük eser eklendi. Sayılarla ifade etmek gerekirse; Ağustos ayı sonu itibarıyla Kuruluşumuzun sorumluluğunda 2.657 km otoyol, 31.055 km devlet yolu ve 34.134 km il yolu olmak üzere toplam 67.846 km yol ağı bulunuyor. Bu yol ağının 39.503 km'sini sathi kaplamalı, 24.530 km'sini bitümlü sıcak karışım (BSK) kaplamalı yollar, 3.813 km’sini ise diğer yollar oluşturuyor. 2003 yılı öncesi mevcut 6.101 km uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızla sadece 6 ilimiz birbirine bağlıyken, bugün itibarıyla 20.168 km yol yapılmış olup, bölünmüş yol ağımız toplamda 26.269 km’ye ulaştı ve 76 ilimizin birbiri ile bağlantısı sağlandı. Karayolu ulaşımının etkin, ekonomik, sürdürülebilir ve çevre dostu olması hedefiyle hizmet veren Genel Müdürlüğümüzün yatırım programında şu anda proje bedeli 215 Milyar TL olan 1.460 adet proje bulunuyor. Bu projelere bugüne kadar 110,4 Milyar TL harcandı. Son 5 yılda karayolu yatırım çalışmaları (yatırım nitelikli cariler dâhil) için 2018 yılı fiyatlarıyla yıllık ortalama 24 Milyar 622 Milyon TL harcama yapıldı.

Röportajın devamı, Yol Teknolojileri dergisinin Eylül-Ekim sayısında

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER