1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ TAM MODEL RÜZGAR TÜNEL TESTİ BAŞARIYLA TAMAMLANDI

01 Ekim 2018 Pazartesi - 09:30
Kategori: Haber

PAYLAŞ

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ TAM MODEL RÜZGAR TÜNEL TESTİ BAŞARIYLA TAMAMLANDI
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ TAM MODEL RÜZGAR TÜNEL TESTİ BAŞARIYLA TAMAMLANDI

ÇİN'DE SOUTHWEST JIAOTONG ÜNİVERSİTESİ'NDE RÜZGAR MÜHENDİSLİĞİ ARAŞTIRMA MERKEZİ'NDE GERÇEKLEŞTİRİLEN 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NÜN TAM MODEL RÜZGAR TÜNEL TESTİ BAŞARIYLA TAMAMLANDI. ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI M. CAHİT TURHAN, 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NÜN RÜZGAR TÜNEL TESTİNDE SANİYEDE YAKLAŞIK 82 METRE, SAATTE 300 KİLOMETRE RÜZGAR HIZINA TABİ TUTULDUĞUNU BELİRTTİ

1915 Çanakkale Köprüsü'nün tam model rüzgar tünel testi başarıyla tamamlandı. 11 Eylül Salı günü Çin'de Southwest Jiaotong Üniversitesi'nde Rüzgar Mühendisliği Araştırma Merkezi'nde gerçekleştirilen teste Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M. Cahit Turhan, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ve yetkililer katıldı. Bakan Turhan, testin ardından düzenlediği basın toplantısında, Çin'in en eski üniversitesi olan Southwest Jiatong Üniversitesi'nin 1896'dan beri özellikle ulaştırma, inşaat ve maden mühendisliği alanında dünyanın en iyi ve kaliteli eğitim veren kurumlarından olduğunu hatırlatarak, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün rüzgar tünel testinde saniyede yaklaşık 82 metre, saatte 300 kilometre rüzgar hızına tabi tutulduğunu ve testin başarıyla sonuçlandığını söyledi.

Testlerin bir müddet daha devam edeceğini belirten Turhan, "Bunun sonucunda köprünün projesinde herhangi bir sorun olmadığı kanaatine varıldığında, bu yapıların projelerine son şekli verilerek, imalatı yapılacak. Köprünün kuleleri, tabliyesi, askı halatları, ana kablosu yerine montaj edilecek" dedi. Turhan, Kuzey ile Güney Marmara Bölgesi ve Ege Bölgesi'ni birbirine bağlayacak önemli bir ulaşım arteri olan projenin karayolu ulaşımının rahatlatılmasında, özellikle Ege, Doğu Akdeniz ve Batı Anadolu Bölgelerindeki ihraç ürünlerinin Doğu ve Batı Avrupa ülkelerine nakliyesinde önemli görev icra edeceğini kaydetti. Projenin İstanbul Boğazı'ndaki trafiği de azaltacağına dikkat çeken Turhan, hafta sonu ve tatil dönemlerinde Çanakkale Boğazı'ndaki arabalı vapurlardaki araç kuyruklarını da ortadan kaldıracağını, ekonomik, hızlı, güvenli ve konforlu ulaşım hizmeti sunacağını ifade etti.

TESTTEN BAŞARILIYLA GEÇTİ

 

Projenin üstlenici firmasının 10 milyar TL yani 2,5 milyar Euro tutarındaki yatırım tutarı için 11 ülkeden 25 finans kuruluşundan 2 milyar 265 milyon Euroluk dış finansman sağladığını anlatan Turhan, proje maliyetinin yüzde 70'inin yabancı kaynaklardan sağlandığını bildirdi. Turhan, 18 Mart 2017'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı törenle temeli atılan köprüde, temel iyileştirme ve deniz içinde inşa edilen kazık çalışmalarının tamamlanma aşamasına geldiğini söyledi. Kuru havuzda inşa edip daha sonra deniz içindeki yaş havuza nakledilecek olan ve köprünün ana taşıyıcı sistemlerinden olan köprü keson temellerinin imalatlarında da önemli aşama kaydedildiğini dile getiren Turhan, 2 bin 23 metre ile dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olacağını kaydetti. Köprünün kule ve tabliye rüzgar testlerinin Kanada ve Danimarka'da yapıldığını ve başarıyla sonuçlandığını ifade eden Turhan, şöyle devam etti: "Bugün katıldığımız rüzgar tünel testinde köprümüz saniyede yaklaşık 82 metre, saatte yaklaşık 300 kilometre rüzgar hızına tabi tutuldu ve başarıyla bu testten geçti. Biz bu testin sadece bir bölümüne iştirak ettik. Daha önce de değişik yük sistemlerine tabi tutulan bu testler bir müddet daha devam edecek. Bunun sonucunda köprünün projesinde herhangi bir sorun olmadığı kanaatine varıldığında, bu yapıların projelerine son şekli verilerek, imalatı yapılacak. Köprünün kuleleri, tabliyesi, askı halatları, ana kablosu yerine monte edilecek."

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER