İSFALT’ta üretim ve uygulamanın işbirliği

20 Eylül 2018 Perşembe - 09:30
Kategori: Haber

PAYLAŞ

İSFALT’ta üretim ve uygulamanın işbirliği
İSFALT’ta üretim ve uygulamanın işbirliği

Asfalt sektörünün önde gelen kurumlarından biri olan İSFALT, asfaltın hem üretiminde hem de uygulanmasında kaliteyi ön planda tutuyor. Özellikle son dönemlerde yer aldığı büyük projelerle öne çıkan İSFALT’ın İstanbul Avrupa yakasında bulunan üretim ve uygulama şefleri ile bir araya gelerek çalışmaları konuştuk.

Avrupa ve Anadolu yakasında olmak üzere toplamda dört ayrı üretim tesisi ile İstanbul’un asfalt ihtiyacının önemli bir kısmını karşılayan İSFALT, asfaltın üretim ve uygulama aşamalarında kaliteyi ön planda tutuyor. Koordineli bir şekilde çalışan üretim ve uygulama birimleri, başta belediyeler olmak üzere yoğun olarak kamu ile çalışmalarını sürdürüyor. İSFALT’ın Avrupa Yakasında Kurulu Asfalt Fabrika Şefi Hakan Akbulut ile İSFALT Avrupa Yakası 1. Bölge Uygulama Şefi Muhammet Sezgin, üretim ve uygulamanın koordineli çalışmasının önemine değindi. Son dönemde yer aldıkları projeleri anlatan Akbulut ve Sezgin, çalışmalar hakkında kapsamlı bilgi verdi.

Yoğun üretim

 

Üretim çalışmalarının yoğun bir şekilde devam ettiğini belirten İSFALT Avrupa Yakasında Kurulu Asfalt Fabrika Şefi Hakan Akbulut, Habibler’de bulunan merkezin, İstanbul’da en çok asfalt üreten tesislerin başında yer aldığını ifade etti. Şantiyelerinde üç ayrı asfalt plenti, kırma eleme ve geri dönüşüm tesisi, plentmiks tesisi, modifiye bitüm tesisi, katkılı bitüm tesisi ve mobil eleklerinin bulunduğunu ifade eden Akbulut, şöyle devam etti: “Tesiste bulunan Benninghoven asfalt plentimizin üç farklı komponenti bulunuyor. 240 ton/saat üretim yapan bu plent ile hem normal asfalt, hem geridönüşümlü asfalt hem de mastik asfalt üretimi yapabiliyoruz” dedi. Akbulut, geridönüşümlü asfalt üretiminin kendi içerisinde sıcak ve soğuk olmak üzere ikiye ayrıldığını da hatırlattı. Tesislerinde bulunan diğer plentin yerli üretim olan E-Mak firmasına ait olduğunu ifade eden Akbulut, “260 ton/saat kapasitesi olan bu plentte iki komponent bulunuyor. Bunlardan biri normal asfalt üretim komponenti, diğeri de geridönüşüm. Sahamızda bu iki asfalt plenti haricinde ayrıca 160 ton/saat kapasiteli asfalt plentimiz bulunuyor” dedi. Asfalt plentlerinin yanı sıra Habibler’de bulunan asfalt üretim tesisinde yine E-Mak markasına ait olan Chalenger model agrega hazırlama plenti bulunuyor. 300 ton/saat kapasitesi bulunan bu plent, asfalt plentine entegre edilerek enerji tasarrufu sağlayan ve düşük maliyetlerle agrega hazırlayan bir tesis olarak dikkat çekiyor. Konik kırıcısı bulunan Chalenger, agregayı kırarken bir miktar ısınmasına neden oluyor. Bu sayede malzemenin asfalt plentine biraz ısıtılarak gelmiş olduğunu belirten Akbulut, “Malzeme hemen kırılıp plente girdiği için her şeyden önce dışarıda beklemiyor, sıcak ve temiz olarak geliyor. Ayrıca malzemenin taşınması da gerekmediği için lojistik süreç ortadan kalkıyor” dedi. Habibler’de bulunan diğer tesisler hakkında da bilgi veren Akbulut, şunları söyledi: “Geri dönüşüm tesisimiz 200 ton/saat, plentmiks tesisimiz 400 ton/saat üretim kapasitesine sahip. Kırılan malzemeyi istediğimiz şekilde ayrıştırmak için kullandığımız eleğimiz de 200 ton/saat kapasiteli. Son olarak modifiye bitüm tesisimiz ve katkılı bitüm tesisimiz de fabrikamızda bulunan tesisler arasında yer alıyor.”

Üretim ve uygulama işbirliği

Asfalt üretim ve uygulama birimlerinin koordinasyon içinde çalıştığını ve bu uyumun asfaltın kalitesini de etkilediğini belirten Hakan Akbulut, “Üreteceğimiz asfaltın reçetesini laboratuvar ile koordineli olarak uygulama şefliği bildiriyor. Mühendis arkadaşlarımız bu talep doğrultusunda sürekli iletişim halinde kalarak istenilen asfaltın doğru üretilmesini sağlıyor. Burada aslında iletişimde olmak yeterli değil. Üretim ve uygulama biriminin çok girift bir yapısı bulunuyor” dedi. Üretim yapılmadan önce Ar-Ge ve Kalite Kontrol birimlerinin çalışmalarını neticelendirdiğini belirten Akbulut, şöyle devam etti: “İlk önce Ar-Ge birimi istenilen şartların koşullarına göre ayarlamalarını yapıyor ve sonucu da kalite kontrol ekiplerine yönlendiriyor. Kalite kontrol de yeni yapılacak olan asfaltı kontrol ediyor. Bu sürecin sonunda ise fabrikalarımızda üretimleri gerçekleştiriyoruz. Çıkan sonucu deneylerimizle test ediyoruz ve bütün süreçler tamamlandığında üretilen asfaltı uygulama alanına gönderiyoruz. Bütün bu süreçlerin takibini de bünyemizde bulunan kontrol mühendisi arkadaşlarımız üstleniyor.”

Geniş hizmet

 

İstanbul Avrupa yakasında Bağcılar, Esenler ve Bayrampaşa’dan başlayarak Boğaz’a kadar olan bütün ilçelerde yapılan imalatlardan sorumlu olan İSFALT Avrupa Yakası 1. Bölge Uygulama Şefliği, oldukça yoğun bir tempoda çalışmalarını sürdürüyor. Bu sorumluluğun başında olan kişi ise 1995 yılından bu yana İSFALT bünyesinde yer alan ve şu anda İSFALT Avrupa Yakası 1. Bölge Uygulama Şefi olan Muhammet Sezgin. Yoğun olarak belediyeler ve kamu kurumları ile çalıştıklarını ve çalışmaların son derece yoğun olduğunu belirten Sezgin, “Özel sektörle de çalışıyoruz ancak daha çok belediyeler ve kamu kuruluşları ile çalışıyoruz. Ayrıca son dönemde gerçekleşen bütün büyük projelerde yer aldık” dedi. Bakım ve onarım çalışmalarının yanı sıra sıfırdan yol yaptıklarını da hatırlatan Sezgin, “Yakın dönemde Bolluca’da, özellikle ağır vasıtaların geçeceği yollar yaptık. Geçtiğimiz yıllarda da İstanbul’un birçok bölgesinde yeni yol projelerinde yer almıştık. İstanbul’da yapılan bütün zorlu işlerde imzamız vardır” dedi.

Trafiğin aksamaması ve insanların rahatsız olmaması için çalışmaların ağırlıklı olarak gece yapıldığını belirten Sezgin, “Gece çalışmamız dışında İstanbul’da yol yapmak gerçekten çok zor. Biz hızlı olmak zorundayız, işe başlamadan önce çalışmanın planlamasını eksiksiz yapmak zorundayız. Çünkü sahada çalışmalarımızı planladığımız şekilde yaparız. Uygulama hangi aşamada olur ise olsun sabah yolu tekrar trafiğe açarız. Planlama hatası yolun tamamlanamadan trafiğe açılmasına neden olabilir.” dedi. Sezgin, gündüz yapılan çalışmaların ise özellikle şehir merkezlerinden uzak olan bölgelerde sürdürdüklerini hatırlattı. Çalışmaların zamanında tamamlanmasının çok önemli olduğunu ve bundan dolayı planlı hareket edildiğini kaydeden Sezgin, “Sonuçta baktığınız zaman büyük bir sorumluluğumuz var. İstanbul gibi bir metropolde çalışıyoruz ve her yaptığımız çalışmanın önemi büyük. Biz de bu sorumluluğun farkında olarak hizmet veriyoruz. Metropol bir şehirde çalışıyor olmamız bizi birtakım iş modelleri geliştirmeye yöneltti. Bunların en önemlisinin şehir şantiyeciliği olduğunu söyleyebiliriz. Gece yarısı sahaya indirilen devasa iş makinalarını sabah yollarda görmüyorsanız ya da trafikte seyrederken sahadaki çalışmalardan rahatsız olmuyor iseniz işte bu şehir şantiyeciliği sayesindedir. İstanbul'da bu şantiye kültürü İSFALT sayesinde oturmuştur” dedi.

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER