Daha azla daha çok

06 Eylül 2018 Perşembe - 17:00
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Daha azla daha çok
Daha azla daha çok

KARIŞTIRMA TEKNOLOJİSİNDEKİ İLERLEMELER, ÜRETKENLİK AÇISINDAN ÖNEMLİ DERECEDE KAZANIMLAR SAĞLIYOR. ÜRETİCİLER, YENİ GELİŞTİRME ÇALIŞMALARINDA İSE VERİMLİLİĞE ODAKLANIYOR

Esneklik, yeni karıştırma teknolojisinin geliştirilmesinde dikkate alınan en büyük eğilim gibi görünüyor. Müşteriler şimdiye kadarki en yüksek teknik standartların yanı sıra ekipmanı inşaat sahalarında ve sahaların çevrelerinde mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde hareket edebilmek ihtiyacındalar. Aynı zamanda, inşaat sektörünün diğer elemanlarıyla olduğu gibi çevreyle ilgili standartlar da sıkılaştırıldı – hem düşük emisyonlar hem de kullanılmış malzemelerin giderek büyüyen oranlarda geri dönüştürülmesi yoluyla. Esneklik açık bir şekilde gezer plentlere uygun oluyor, ama gezer ekipman açısından başarılması gereken esas zorluğun havaalanları, tüneller ya da otoyol inşaatları gibi büyük yapı projelerinde ihtiyaç duyulan büyük miktarlardaki betonun üretimi olduğu belirtiliyor. Böyle olmakla birlikte, Liebherr - Mischtechnik firmasında satışın geliştirilmesinden sorumlu olan Klaus Eckert, “Gezer beton karıştırma plentlerine sahip olma eğilimi birkaç yıldır görünür hale geldi. Plentlerin yeniden konumlandırılması artık yönetmek açısından daha hızlı ve kolay olmaya başladı” diyor. Liebherr Mobilmix 3.5 modeli makinenin çifte plent olarak operasyona dahil olduğunda saatte 300 m3’e kadar üretim kapasitesine sahip bir plent. Plentler her zaman söz konusu inşaat projesini yakın konumlandırılırlar. İnşaat süreci sırasında yeniden yerleştirilebilirler, burada Liebherr hizmet ekibi genel olarak sadece ilk defasında gereken desteği sağlarlar – bu durum özellikle yol projelerinde çalışmak zorunda olanlar açsından ilgi çekici geliyor. Mobilmix 3.5 çifte plent halihazırda Polonya’daki bir yol yapım projesinde kullanılıyor. SBM Beton Karıştırma Teknolojisi firmasının başında bulunan Gerhard Gschwandtner, gezer beton karıştırma plentlerinin tam zamanında beton üretimiyle muazzam derecede verimli olduklarını ileri sürüyor.  Şirketinin süper - gezer tekerlekli beton karıştırma plentleri kamyonların erişebildikleri ve herhangi bir temele ihtiyacı olmayan her türlü inşaat sahasında sekiz saat içinde ayağa kaldırılabiliyor. Gschwandtner, betonu doğrudan sahada ürettiklerinde, inşaat şantiyesinin ulaştırma işleri azalacağından ve daha düşük kamyon trafiği olacağından karbon emisyonlarını %25’e kadar düşürebileceklerini ileri sürüyor.

GEZERLİĞİN YARARLARI

SBM, titiz ve yüksek kalitede karıştırma teknolosine ihtiyaç duyan ultra yüksek - performanslı beton (UHPC – ultra high - performance concrete) üretimi için gezer plentlerini özendiriyor. UHPC’nin her müşterinin kendine has isteklerine göre üretilmesi gerekiyor. SBM’nin Euromix 500 SM Compact modelinde, ekipmanı, destekleyici altyapıya ihtiyaç duymadan arazideki operasyonlar için de uygun hale getiren entegre su ve güç kaynağına sahip bir kamyon treyleri bulunuyor. Ayrıca, ürün birden fazla sahaya da beton tedarik edebiliyor, ancak bu durumda malzemenin tedarikinin ayrı taşıtlarla yapılması gerekiyor. Firmaya göre rüzgar çiftliklerinde özel uygulamaları bulunuyor, “entegre beton pompa özel betonu rüzgar gücü plentlerinin yuvarlak şekilli açıklığına doğrudan basıyor.”

SBM’nin 1500 m3 üretim kapasitesine sahip Specimix UHPC ürünü, halihazırda Villeneuve yakınlarında İsviçre’nin A9 otobanında Chillon Viyadükündeki köprülerin yenilenmesi işinde kullanılıyor. Plent üç büyük konteynerde teslim edildi. Güçlendirme dahil 50 mm kalınlığındaki temel katman yapılırken agregalar ve çimento doğrudan siloların içine girerek çalışan bir tanker kamyonla gönderildi, çelik fiber ise vinçle eklendi. SBM, yüksek kalitede beton sağlamak üzere Alpha Concrete System’in geliştirilmesine katılmıştı. Sistem donanım ve yazılım içeriyor, sıvılaştıran ve stabilize eden bileşenler karışıma ilave ediliyor, beton sıcaklığına, ulaştırma ve işlem sürelerine dikkat ediliyor ve yoğunluk sensörleri üretim sürecinin yönetilmesi için kullanılıyor. SBM’de çalışan Gschwandtner, “Yemek pişirirken olduğu gibi, mükemmel betonu yapmak isterseniz sadece doğru tencereye değil, aynı zamanda doğru tarife ve uygun kalitede malzemeye de sahip olmanız gerekiyor. Eğer bir parçası bile doğru olmazsa, sonuç tatmin edici olmayabilir,” diyor.

YENİ ÇEŞİTLER

 

Bazı firmalar karıştırıcıları hem taşınabilir hem de taşınamaz opsiyonlarıyla geliştiriyorlar. Örneğin, Astec kısa süre önce, büyük modellerinde kapasite artırımı olan Double Barrel XHR modeline ait yeni bir konfigürasyonun tanıtımını yaptı. Dışarıdaki karıştırıcı ikiz - şaftlı süreli kaplayıcı ya da bir döner karıştırıcı olabiliyor. Model, düşük geri dönüştürülebilir asfalt kaplama (RAP) seviyelerinde karışım üretme becerisini hala korurken %70’e kadar RAP üretimi yapmak üzere kullanılıyor. Astec kıdemli mühendisi Mike Varner, “DBXHR, RAP’ı sıcak oksijenden zengin gazlarla doğrudan ısıtan ve kurutan ve dolayısıyla, oksidasyon ve emisyona sebep olan RAP kurutucularının aksine, RAP’ı ilk defa kullanılan agregayla temas ettirerek dolaylı olarak ısıtıyor,” diyor. Isı kaybının oranının düşük olduğu, dolayısıyla yakıttaki ısının çoğunun karışıma gittiği, böylece emisyonlarda belli bir düşüşü  sağladığı belirtiliyor. Şirket, uzun yıllardır çalışmakta olan mevcut bir ürünün türevi bile olsa, herhangi bir yeni ürünle ilgili problemlerin olabileceğinin farkında olduğunu ifade ediyor. Bundan dolayı potansiyel problemlerin üstesinden gelmek üzere müşterileriyle birlikte yürütülecek bir analiz, benzetim, inceleme ve danışmanlık programı planladığını söylüyor. Prototip, Astec’e kaynak ve malzeme seçimi konusunda daha fazla bilgi sağladı ve sonuç olarak üretilen ilk ticari model ABD’nin Florida eyaletinde kullanılmaya başladı. Double Barrel XHR için geliştirilmiş olan yeni teknolojinin çoğu, güvenilir olma durumunun artması, kullanım süresinin uzaması ve daha düşük kullanım ömrü maliyeti getirmesi nedenleriyle artık şirketin diğer planlarında standart olarak sağlanıyor.

Haberind evamı, Yol Teknolojileri dergisinin Temmuz - Ağustos sayısında...

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER