Tünel projelerinde yoğunluk

18 Temmuz 2018 Çarşamba - 09:30
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Tünel projelerinde yoğunluk
Tünel projelerinde yoğunluk

Vinç sektöründe uzun yıllardır hizmet veren, makine parkını büyüterek çalışmalarını sürdüren İlhanlar Vinç, tünel ve altyapı projeleri üzerine yoğunlaşıyor. Özellikle İstanbul’da Avrupa yakasında devam eden Bayburt Grup ve Kolin İnşaat’ın üstlendiği projelerde çalışmalarını sürdüren İlhanlar Vinç İş Geliştirme ve Proje Müdürü Zafer İlhan ile bir araya geldik

Bir aile şirketi olarak 1970’li yıllarda vinç sektöründe faaliyetlerine başlayan İlhanlar Vinç, 2001 yılı öncesine kadar çok ortaklı bir yapı ile yönetiliyordu. 2001 yılında çok ortaklı yapının sonra ermesi ile birlikte kardeşler arasında yapılan yeni bir anlaşma ile İlhanlar Vinç adı altında yeni bir yönetim kadrosuna kavuşan firma, şu anda sektörün önemli oyuncuları arasında yer alıyor. 2001 yılında hizmete başladıklarında, makine parklarında sadece iki adet teleskopik vinç bulunduğunu belirten İlhanlar Vinç İş Geliştirme ve Proje Müdürü Zafer İlhan, 2002-2005 yılları arasında çeşitli ebatlarda araç üstü vinç yatırımı yaptıklarını ve 2005 yılına gelindiğinde 120 ton kaldırma kapasitesine sahip olan ilk mobil teleskopik vinçlerini filoya eklemiş bulunduklarını belirtti. Firmanın o yıla kadar kamyon üstü vinçlerde en büyük 60 ton, teleskopik vinçte de 40 tonluk vinçleri bulunuyordu. O tarihten sonra firmanın vizyonunu da değiştirdiğini belirten Zafer İlhan, “120 tonluk vinci makine parkımıza eklediğimizde, ciddi talepler almaya başladık. Zaten bu tarz bir değişim, sizin vizyonunuz da gözden geçirmeniz gerektiği anlamına geliyor. Çünkü yer almaya başladığınız projeler değişiyor ve sizin de buna uyum sağlamanız için kendinizi geliştirmeniz gerekiyor” dedi. Yatırımların yıllar içerisinde devam ettiğini ve sırasıyla 200, 100 ve 250 ton kaldırma kapasitesine sahip mobil vinç yatırımlarını sürdürdüklerini söyleyen İlhan, “2016 yılına kadar yatırımlarımızı sürdürdük ama genellikle ihtiyaçlarımız doğrultusunda yatırım yaptık. Gerekli olmadığı sürece makine almaktan kaçındık. Elbette makine yatmaz, çalıştıracak yer bulursunuz ancak doğru projede çalıştırabilir misiniz ya da kiralayan kurumun tam olarak ihtiyacına uygun olur mu bilmem. Bu gibi sorunlar yaşamamak için ihtiyaç neyse ona yöneldik” dedi.

"Tünel projelerine yöneliyoruz"

İlhanlar Vinç, son birkaç yıldır faaliyet alanlarını değiştirmeye yönelik atılımlarda bulundu. Özellikle üstyapı inşaat sektöründen altyapı projelerine doğru bir geçiş sağlamaya çalıştıklarını ve bu kapsamda Aga Enerji ve Kalyon İnşaat ile çeşitli projelerde yer aldıklarını hatırlatan Zafer İlhan, “Altyapı projelerinde daha bilinçli bir müşteri grubu ile çalışıyorsunuz ve yaptığınız işlerin riski daha düşük. Çünkü müteahhit firmalar, özellikle ithal edilmiş olan parçaları taşırken, herhangi bir sorun yaşamamak için riski minimuma düşürerek iş yapmak istiyor ki bu da sizin de daha güvenli bir ortamda çalışmanız anlamına geliyor” dedi. Aga Enerji’nin üstlenmiş olduğu iki ayrı metro projesinde yer aldıklarını hatırlatan İlhan, Ataköy – İkitelli ve Bakırköy – Kirazlı Metro Hattı projelerinde çalışmalarını devam ettiğini söyledi. Proje kapsamında kazı yapacak TBM’lerin montaj çalışmalarında dahil olmak üzere birçok aşamada hizmet verdiklerini belirten İlhan, proje ile ilgili olarak şunları söyledi: “Proje dahilinde kendi makine ekipmanlarımız haricinde 300 tonluk paletli vinci de Aydıntaş Vinç firmasından kiralayarak hizmet verdik. TBM’in montaj çalışması yaklaşık 10 ay sürdü. Proje kapsamında en aktif olduğumuz dönemde ki bu da geçen yılın bu zamanlarıydı, toplamda 6 adet makinemiz çalışıyordu. Bu makinelerin tonaj aralığı ise 100 ton, 250 ton, 200 tonluk mobil vinçlerimiz haricinde geri kalanında da kamyon üstü vincimiz vardı.” Tünel projelerinde çalışmaların 24 saat aralıksız bir şekilde sürdüğünü ve operatör sorunu yaşayan vinç sektörü için bu sürelerde hizmet verecek başarılı operatör bulmakta zorlandıklarını ifade eden İlhan, “Bildiğiniz gibi operatör, bizim sektörün genel bir problemi. Bunun da önüne geçebilmek için operatör sayımızı arttırdık. İlhanlar Vinç olarak biz operatör sorununun önüne geçmek için operatörümüzü yetiştirmeye başladık. Çünkü başka türlü çözemiyoruz. Yer aldığımız işler bizim için çok önemli ve burada çalışacak operatörümüzün de başarılı olması bizim için çok önemli” dedi.

Hem taşıma hem kaldırma

 

 

Özellikle TBM ile kazı yapılacak olan tünel projeleri, yoğun bir lojistik organizasyon gerektiriyor. Çok sayıda değerli parçadan oluşan TBM’in sahaya getirilip kurulması, hem dikkat hem de güvenlik gerektiriyor. TBM’in üretim ve test aşaması tamamlandıktan sonra, fabrikadan teslim alınıp lojistik ve gümrük dahil olmak üzere montajına kadar olan bütün süreçleri İlhanlar Vinç olarak üstlendiklerini kaydeden Zafer İlhan, açıklamalarına şu şekilde devam etti: “TBM’in üretildiği fabrikadan teslim alınıp gemiye nakli, Türkiye’de gemiden tahliyesi ve tekrar nihai olarak şantiyeye kadar güvenli bir şekilde ulaştırılması ve kurulumunu tam güvenceyle üstleniyoruz. Hem kaldırma hem de taşıma aşamasını tamamladıktan sonra da montaj çalışmalarını bitirip, aslında anahtar teslim bir şekilde TBM’i projeye hazır hale getiriyoruz” dedi.

Sektör, altyapı projeleri ile büyüyecek

Vinç sektörünün özellikle altyapı ve enerji projeleri sayesinde büyümeye devam edeceğini söyleyen İş Geliştirme ve Proje Müdürü Zafer İlhan, “Biz aslında İstanbul’un Avrupa yakasında daha aktif hizmet veriyoruz ve hizmet alanımızı da yavaş yavaş Trakya bölgesine doğru kaydırmayı hedefliyoruz. Çünkü gelecekte altyapı yatırımlarının büyük bir kısmının bu bölgeye doğru yöneleceğini öngörmek sanırım çok da zor değil” dedi. Altyapı ve enerji yatırımlarının yanı sıra özellikle Trakya bölgesinde son dönemde fabrika yatırımlarının da ciddi oranda arttığını hatırlatan İlhan, vinç sektörünün geleceğine yönelik olarak düşüncelerini şu şekilde özetledi: “Sektördeki büyük oyunculara baktığımızda, önlerinin açık olduğunu söylemek gerekiyor çünkü ülke genelinde büyük yatırımlar sürecek ki bunların arasında nükleer santral yatırımları da var. Bunun yanı sıra yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik de ihaleler her geçen gün artacak. İstanbul özelinde ise ciddi anlamda altyapı ihtiyacı olan bir şehir ki eksiklerin tamamlanması bile nereden baksanız 15-20 yıl daha sürer. Bu çerçevede sektör, hareketliliğini koruyacaktır demek yanlış olmayacaktır.”

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER