Kuzey Marmara Otoyolu’nda teknoloji iş başında

04 Temmuz 2018 Çarşamba - 09:30
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Kuzey Marmara Otoyolu’nda teknoloji iş başında
Kuzey Marmara Otoyolu’nda teknoloji iş başında

Yapımı devam eden en büyük projeler arasında yer alan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin birçok kesiminde çalışmalar sürüyor. Anadolu Yakasında 33 km’lik ana güzergahtan oluşan yapım işini üstlenen Cengiz İnşaat, bir adet greyder ve dört adet finişerde Leica makine kontrol sistemi kullanarak teknolojiyi projeye adapte ediyor

Kuzey Marmara Bölgesindeki karayolu ulaşım sisteminde yaşanan trafik yoğunluğunu azaltmak, yerel ve transit trafiğini rahatlatmak, ekonomik, konforlu ve hızlı bir ulaşım hizmeti sağlamak amacı ile yapılan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Trakya bölgesinin doğuya ulaşımını kolaylaştıracak, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Köprüsü üzerindeki trafik yoğunluğunu azaltacak olan proje, ayrıca 3’üncü Hava Limanına yolcu ulaşımını hızlı ve konforlu hale getirecek. Asya yakasında, Kurtköy - Liman bağlantı yolu kavşağı kesimi ile şehir içi trafik yoğunluğu olan, Organize Sanayi Bölgeleri ve Sabiha Gökçen Hava Limanı ulaşımına da olumlu bir katkı sağlayacak olan proje, İstanbul’dan geçen transit trafik, Osmangazi Köprüsü ile Bursa - İzmir ulaşımını kısaltarak, İzmit - Akyazı kesimleri ile de Orta ve Doğu Anadolu bölgelerine ulaşımı kolaylaştıracak.

Çalışmalar yoğun

 

Projenin Anadolu Yakası Kurtköy - Akyazı Kesimi (Bağlantı yolları dahil) Liman Kavşağı - İzmit Kavşağı Arası (Bağlantı yolları dahil) Otoyol Yapım İşi’ni üstlenmiş olan Cengiz İnşaat, projede çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürüyor. Cengiz İnşaat bünyesinde 2010 yılından bu yana çalışmalarını sürdüren Etüt Proje Müdürü Emirhan Güner Aydın, ilk olarak Libya'da altyapı projesinde görev almış. Projenin tamamlanması ile birlikte Gümüşhane Çevre Yolu Projesi'nde beş yıl görev yaptıktan sonra Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde çalışmaya başladığını belirten Aydın, “İki yıllık süreç içerisinde proje kapsamında sanat yapıları, toprak işleri ve üstyapı işleri olmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi. Etüt Proje biriminin projenin başlangıcından itibaren işin her safhasında yer aldığını belirten Aydın, “Şu anda Kuzey Anadolu Otoyolu şantiyesinde sadece etüt proje grubu olarak 70 kişilik bir ekibe sahibiz. Bunun 25’i tünel imalatlarında yer alırken 45’i de toprak işleri, sanat yapıları ve üstyapı çalışmalarında görev alıyor” dedi. Kazı, dolgu, sanat yapıları aplikasyonları, viyadük imalatları elevasyonları, başlık kirişleri, tabliye betonlarının dökülmesi, kısacası projenin birçok aşamasında etüt proje biriminin onayı ve kontrolü olmadan projede ilerleme sağlanamadığını hatırlatan Aydın, “Şu anda 33 km’lik proje kapsamında bütün imalatlarımızı sürdürüyoruz. 33 km’lik ana güzergahta 5,5 km’lik tünel ve dört adet de viyadük bulunuyor. Bu viyadüklerin uzunlukları ise yaklaşık olarak 800

 

metreden oluşuyor” dedi.

Teknoloji, işleri kolaylaştırıyor

Cengiz İnşaat’ın uzun yıllardan bu yana Leica ile çalıştığını ifade eden Emirhan Güner Aydın, Kuzey Marmara Otoyolu projesinde ilk defa makine kontrol sistemini kullanmaya başladıklarını belirtti. Makine kontrol sisteminin ilk aşamada greyder üzerinde denendiğini ifade eden Ayhan, süreci şu şekilde özetledi: “Sistemi ilk aşamada greyder ile denedik. Greyderde elde ettiğimiz sonuçlardan sonra aynı sistemi finişerlerin üzerinde de denemeye karar verdik. Denemelerde elde ettiğimiz başarılı sonuçlar, ürünleri satın almamızı sağladı. Şu anda projede bir adet greyder ve dört adet finişer üzerinde Leica’nın makine kontrol sistemi bulunuyor.” Leica makine kontrol sisteminin özellikle böylesine yoğun çalışma gerektiren ve kalitenin üst seviyelerde olması gereken projelerde çok önemli bir rol üstlendiğini dile getiren Aydın, “Bizim iş yoğunluğumuzu oldukça hafifleten ve bunu yaparken de kaliteden ödün vermeyen bir çalışma düzenine ihtiyacımız vardı. Çünkü normal çalışma düzeninde, yolda çalışma yaparken her seferinde ofset çakmak, onları kotlandırmak, toplamak, başka bir hatta aktarmak gerekiyordu. Şu anda bu işlemlerin hiçbirini yapmamız gerekmiyor. Projeyi Leica’nın sistemine aktardıktan sonra, arkadaşlarımıza sahada uygulamayı kontrol etmek ve yönetmek kalıyor. Bunlardan da şu ana kadar yapılan işlerden gayet memnunuz” dedi. Makine kontrol sistemini ilk olarak 2017 yılında terasman çalışmaları yaparak kullanmaya başladıklarını ifade eden Aydın, ardından da finişerlerde temel, alt temel malzemelerinde ve asfalt seriminde kullandıklarını kaydetti.

Türkiye’de ilk defa denendi

Cengiz İnşaat’ın Türkiye’de ilk defa 13 metre açıklığa sahip finişerde Leica makine kontrol sistemlerinin kullanıldığına dikkat çeken Sistem A.Ş Makine Kontrol Sistemleri Bölüm Yöneticisi Göksel Akkoca, normal uygulamalarda, finişerlerde tek direk ve tek prizmalı çalışma yaptıklarını söyledi. Tabla genişliği 6,5 metreye kadar olan finişerlerde tek direk makine kontrol sistemi kurulduğunu belirten Akkoca, sebebini ve çalışma mantığını şu şekilde anlattı; “Bunun sebebi, direğin kurulu olduğu tarafı, Leica total station yardımı ile kotlandırıyoruz. Diğer tarafı da makinenin kendi üzerindeki eğim sensörleri hesaplıyor. Bu sayede denge kurulmuş oluyor. Ancak finişerin üretici firması, 6,5 metreden sonra eğim sensörünün hesaplanması için garanti vermiyor. Bu nedenle daha geniş tablalarda tek direkli makine kontrol sistemleri kullanmak oldukça zorlu oluyor. Leica bu durum için farklı bir çözüm sunuyor. Cengiz İnşaat’ta finişerin her iki tarafına da direk kurduk ve makinenin eğim sensörünü devreden çıkarttık. Dolayısıyla makine, her iki yönünde bulunan makine kontrol direkleri ile 13 metre genişliğe sahip tablada hiçbir sorunla karşılaşmadan serim yapabildi.”

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER