Beton bariyer kullanımı artıyor

19 Haziran 2018 Salı - 10:00
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Beton bariyer kullanımı artıyor
Beton bariyer kullanımı artıyor

Prefabrik beton bariyerlerin, aracın çarpmasından sonra tıpkı tren vagonu gibi esneyerek çarpma enerjisini soğurduğu ve böylece aracı yolda tuttuğu, kaza esnasında aracın karşı şeride geçmesini engelleyerek ikincil kazaların oluşumunu önlediği belirtiliyor.

Beton bariyerlerde çarpma esnasında oluşan hasar bariyerin araçlara saplanma riskini ortadan kaldırdığı ve bu nedenle kaza sonrasında oluşabilecek yaralanmaları en aza indirdiği iddia ediliyor. Ülkemizde her 1000 kişiye düşen araç sayısı 171 iken Avrupa’da bu sayı 582 civarlarında. Avrupa’da her 1000 kişiye düşen araç sayısı ülkemizdeki sayının yaklaşık 3 katı olmasına rağmen ülkemizde trafik kazaları sebebiyle hayatını kaybeden kişi sayısı Avrupa’ya göre daha yüksek. Türkiye’de gerçekleşen trafik kazaları sebebiyle her gün 22 kişi hayatını kaybederken, 60 kişi engelli kalıyor ve 842 kişi de yaralanıyor. Sağladığı ekonomik avantajlar ve trafik kazalarını önlemedeki etkin rolü ile beton bariyerler dünyanın pek çok ülkesinde yaygın şekilde kullanılıyor. Türkiye’de yerli ve milli olarak üretimi gerçekleşen beton bariyerler, hem güvenli hem ekonomik ve hem de rahat ulaşılabilir bir seçenek olarak karayollarında kullanıma uygun olarak üretiliyor. Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM), Beton Bariyerler Teknik Şartnamesinde yapılan son değişiklikle beton bariyer ihalelerine katılabilmek için ön şart olan CE sertifikasına sahip olma zorunluluğu KGM tarafından kaldırıldı. Düzenlemenin yürürlüğe girmesi ile birlikte beton bariyer ihalesini alan yükleniciye CE sertifikası alabilmek için ihaleden sonra 6 ay ek süre tanınıyor.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER