Dünyanın en büyük asma köprüsü

18 Mayıs 2018 Cuma - 09:30
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Dünyanın en büyük asma köprüsü
Dünyanın en büyük asma köprüsü

İki kule arasında 2.023 metrelik açıklıkla, tamamlandığında dünyanın en uzun asma köprüsü unvanını alacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde kule temel betonu atıldı. Köprü tamamlandığında, Çanakkale Boğazı 4 dakikada geçilecek

İnşaatı, Daelim – Limak – SK - Yapı Merkezi Ortak Girişimi tarafından devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü Projesi’nde, köprünün ayaklarındaki kule temel betonu Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Sayın Binali Yıldırım’ın da katıldığı törenle atıldı. Törende aynı zamanda köprünün Asya yakası kule ayaklarının yerleşeceği deniz tabanına da ilk kazık çakıldı. Temeli 18 Mart 2017 tarihinde atılan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, Cumhuriyetin 100’üncü yılı olan 2023’te tamamlanarak açılması hedefleniyor. Yap – işlet - devret modeliyle ihaleye çıkarılan ve 2017 yılında Türk ve Güney Koreli firmalardan oluşan Daelim – Limak – SK - Yapı Merkezi Ortak Girişimi tarafından 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklifi ile kazanılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nde inşaat çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Proje 88 km. otoyol ve 13 km. bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 km. uzunluğunda. Temeli tam bir yıl önce atılan projede, bugüne kadar kesonların inşa edileceği kuru havuzlar tamamlandı, kuru havuz hafriyat çalışmaları bitirildi, tasarım çalışmaları yapılmakta olup zemin iyileştirmeleri gerçekleştirildi. 18 Mart 2018 tarihinde gerçekleştirilen törenle de köprünün ayaklarındaki keson temel betonu atılırken, köprünün ayaklarının yerleşeceği deniz tabanına da ilk kazık çakıldı.

Finansmanı tamamlandı

Daelim-Limak- SK-Yapı Merkezi Ortaklığı adına konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “Sayın Cumhurbaşkanımız ‘Çanakkale’ye bir gerdanlık kalsın’ demiştiniz, işte bu gerdanlıkla kıtalar bir kez daha birleşecek. Asya ve Avrupa denizin üstünden dördüncü kez toplamda ise yedinci kez birbirine kavuşmuş olacak. Millet olarak gururla, iftiharla sahip olacağımız asırla boyu göğsümüzü kabartacak dünyanın uzun açıklıklı asma köprüsü unvanıyla bir hayali daha gerçekleştireceğiz” dedi. Projenin finansmanının tamamlandığını da anımsatan Özdemir, “Daelim-Limak- SK-Yapı Merkezi adına ortaklığımıza duyduğunuz güvenden dolayı çok teşekkür ederiz. Bu hayalin gerçekleşmesinde emeği geçen herkese teşekkürü bir borç biliyoruz” sözleriyle konuşmasını tamamladı.

Proje detayları

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün toplam uzunluğunun 2.023 m, orta açıklık, 770’er m, yan açıklıklar ayrıca 365 ve 680 m’lik yaklaşım viyadükleri ile beraber 4.608 m olması planlanıyor. Köprü 2 x 3 trafik şeritli olarak inşa edilecek. Köprü tabliyesinin 45,06 m genişlikte ve 3,5 m yükseklikte olması planlanıyor. Tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları – bakım şeridi 3m genişlikte inşa edilecek. Her iki kule temeli yaklaşık 40 m derinlikte deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 m ve kule en üst tepe noktası ise 333 m olacak. Tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacak. Proje kapsamında 1 adet asma köprü, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 4 adet betonarme viyadük, 10 adet alt geçit köprüsü, 33 adet üst geçit köprüsü, 6 adet köprü, 43 adet alt geçit, 115 adet çeşitli ebatlarda menfez, 12 adet kavşak (Devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 6 adet ücret toplama istasyonu inşa edilecek.

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER