Bakırköy - Kirazlı Metrosu'nda Teknima imzası

11 Mayıs 2018 Cuma - 09:45
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Bakırköy - Kirazlı Metrosu'nda Teknima imzası
Bakırköy - Kirazlı Metrosu'nda Teknima imzası

Türkiye inşaat sektörünün önemli firmalarından biri olan ve son dönemlerde önemli tünel projelerinde yer alan Aga Enerji, Bakırköy - Kirazlı metro hattı projesinde çalışmalarını sürdürüyor. Aga Enerji, yaklaşık 9 km uzunluğunda çift tüp olarak inşa edilen tünelini 2x75kW olarak seri bağlanmış 150 kW'lık iki adet Teknima aksiyel fan seti ile havalandırıyor

İstanbul'daki trafik sıkışıklığını rahatlatması beklenen metro projeleri, son hızıyla devam ediyor. Bu bağlamda Kirazlı - Başakşehir metro hattının devamı olarak planlanan hat, Kirazlı, Molla Gürani, Yıldıztepe, İlkyuva, Haznedar, Bakırköy - İncirli ve Özgürlük Meydanı istasyonlarından geçerek İDO istasyonuyla Bağcılar - Bakırköy sahil arasında ulaşımı 10 dakikaya indirmesi planlanıyor. Yaklaşık 9 kilometre metro tüneli uzunluğuna sahip Bakırköy - Kirazlı Metrosu projesini Bayburt Grup iştiraklerinden Aga Enerji'nin üstleniyor. Tünelin havalandırma çözümlerinde ise Teknima tercih ediliyor. Böylesine uzun bir metro tüneli projesi için Teknima ile çalışmaktan dolayı son derece memnun olduklarını ifade eden Aga Enerji TBM Elektrik Şefi Ahmet Bardak, projede 2x75kW olarak seri bağlanmış 150 kW'lık ve çift susturuculu Teknima aksiyel fanlarını kullandıklarını belirtti.

Proje detayları

 

Bakırköy – Kirazlı Metrosu projesinin detaylarıyla ilgili açıklamalarda bulunan Ahmet Bardak, "Bu metro projemiz, şu aşamada işletmede olan M3 Kirazlı – Olimpiyat - Başakşehir Metro Hattının devamı şeklinde olacak ve gelecekte de Başakşehir - Kayaşehir hattının tamamlanmasıyla Kayaşehir ile Bakırköy’ü bağlayacaktır. Kirazlıya kadar yedi istasyonumuz bulunuyor. TBM'ler Bakırköy Galleria AVM yanında bulunan İDO İstasyonundan çalışmaya başladı. İstasyon çalışmaları şu anda yoğun olarak Özgürlük Meydanı ve İncirli İstasyonları üzerinden gerçekleştiriliyor. Diğer istasyonlarda da çalışmalar peyder pey başlamış olup devam eder durumda” dedi. Projenin metro tünel uzunluğunun 9 kilometre olduğunu belirten Bardak, "Tünel kazıları çift tüp olarak devam ediyor” diyerek projede çalışmaların planlanan süreye göre devam ettiğini belirterek şunları söyledi: “Tarih olarak planladığımız şekilde çalışmaya devam ediyoruz. Ancak bildiğiniz gibi tünel projelerinde beklenmeyen durumlarla karşılaşmak çok olası. Özellikle istasyon bekleme süreleri ve kazı çalışmaları sırasında çıkan pürüzler, sürenin uzamasına neden olabilir. Şu an itibari ile tünelin 1.5 kilometrelik kısmını bitirdik. Makinelerimizin ikisi de, ilk istasyon olan Bakırköy Özgürlük Meydanına ulaştı,”Kazı yaptıkları zeminin özelliğine göre ilerlediklerini belirten Bardak, hali hazırda günde yaklaşık olarak 22 metre kazı ortalamasına sahip olduklarının altını çizdi.

“Havalandırma için Teknima’yı tercih ediyoruz”

Tünel projelerinin birbirinden önemli aşamaları bulunuyor. Yer altında çalışıyor olmanın zorluklarından birini de temiz hava tedariki oluşturuyor. Tünelin havalandırılması ile ilgili Teknima ile çalışmayı tercih ettiklerini ifade eden Ahmet Bardak, öncelikli hedeflerinin, temiz havayı istedikleri seviyede sağlanmasına dikkat ettiklerini belirtti. Bunun içinde fan boyutunun önemli olduğunu aktaran Bardak, "Tünel mesafesine göre ön gördüğümüz temiz havayı içeri vermemiz gerekiyor. Bunu verirken de fan motor gücü büyümeden elektrik tüketimini de göz önünde tutarak fan tercihi yapıyoruz" şeklinde konuştu. Aradıkları tüm özelliklerin Teknima'da olduğunu aktaran Bardak, fanların performansından çok memnun kaldıklarını kaydetti. Bu projelerinde metro tünel inşaat planlamasının yaklaşık 4,5kilometre 2 kısımdan oluşacağını ve Metro tünelinin 4,5 kilometre uzunluğunda olması nedeniyle en uzak mesafede debisinin düşebileceği ile ilgili endişelere cevap veren Bardak, "Biz zaten fan siparişi verirken en uzak mesafeye göre belirliyoruz. Şu anda tünelin üçte birlik mesafesini bitirdik. Bu aşamaya kadar fanların sadece yüzde 30’luk kapasitesini kullanıyoruz. Dolayısıyla ilerleyen aşamalarda da fanlar ile ilgili herhangi bir sorunla karşılaşmayacağız” dedi. Tünelde mesafenin uzamasının, debi sorunu yaşanmasına neden olduğunu belirten Bardak, açıklamalarını şu şekilde sürdürdü: “Tünelin uzun olması durumda debisi düşebiliyor. Biz bu nedenle fan tüp çapımızı büyük tuttuk. Zaten şu anda tünelin üçte birlik kısmı bittiği için fanları yüzde otuzlarda çalıştırıyoruz. Mesafe uzadıkça motor devrini yine Teknima imalatı sürücülü panolar vasıtasıyla arttıracağız" dedi. Daha öncesinde farklı bir fan markası ile çalıştığını ve Teknima ile ilk kez çalışma fırsatı bulduğunu belirten Bardak, "Teknima ile tanışmam bu projede oldu. Fakat Bayburt Grup ve Teknima işbirliği çok daha öncelere dayanıyor. Dolayısıyla bu projede de geçmiş çalışmalardan ve memnuniyetten kaynaklı olarak Teknima tercih edildi" şeklinde konuştu. Teknima'nın yerli ürün olmasının tercih edilmesinde önemli etkenlerden biri olduğunu vurgulayan Bardak, "Çünkü Aga Enerji olarak yerli üretimlere öncelik veriyoruz. Bu konuda yöneticilerimiz de oldukça hassas. Yerli ürünlere mutlaka şans veriyorlar" dedi.

Haberin devamı, Yol Teknolojileri dergisinin Mart-Nisan sayısında.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER