Yolda serim kalitesi artıyor

09 Mart 2018 Cuma - 11:45
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Yolda serim kalitesi artıyor
Yolda serim kalitesi artıyor

Yol sektörünün önemli oyuncularından biri olan Essa Grup, asfalt serimi öncesinde oluşan ısı farklılığının önüne geçmeye çalışıyor. Roadtec marka Shuttle Buggy asfalt transfer aracı ile söz konusu ısı farkılığının engellendiğini ve segregasyonun önüne geçildiğini belirten Bülent Kaynak, yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Yol kalitesini arttırmak, özellikle termal ve fiziksel segregasyonun önüne geçmek için Roadtec markasının Shuttle Buggy asfalt transfer aracının kullanıldığını ve şimdiye kadar yapılan uygulamalarda istedikleri sonuçları elde ettiklerini belirten Essa Grup Satış Müdürü Bülent Kaynak, asfalt sektöründe son yıllarda yaşanan teknolojik değişimlerin çok ciddi sonuçlar ortaya çıkarttığını söyledi. 1935 yılında Harry Baver’in kendi icadı olan ilk asfalt finişerini pazara sunduğunu ve o tarihten bu yana çok şeyin değiştiğini ifade eden Kaynak, “Tahmin edeceğiniz gibi o günden sonra yol yapım teknolojileri çok değişti. 1989 yıllarına kadar önemli bir değişiklik göstermeyen yol yapım teknikleri, Roadtec markasının Shuttle Buggy asfalt transfer aracını üretmesi ile önemli bir aşama kaydetti. Shuttle Buggy, yapılan yolların asfalt ömrü ve kalitesinde çarpıcı sonuçlar ortaya çıkarmasıyla bugünün yol inşa edenleri için önemli bir araç haline geldi” dedi. Asfalt seriminde oluşan segregasyonun, asfalt yüzeyini ve yapısını tehlikeye soktuğunu belirten Kaynak, “Segregasyon, düzensiz sıkıştırma, sökülme, iz ve dekapaj segregasyon ile ilişkili sorunlardır. Termal ve fiziksel segregasyon nedeniyle eşit dağılmayan yoğunluk asfaltta bozulmaya neden olur. Ancak serim öncesi Roadtec Shuttle Buggy ile yeniden karıştırılarak harmanlanan malzeme kullanılarak hem termal hem fiziksel, eşit dağılama sahip bir yüzey elde edilir” dedi.

“Sonuçlar başarılı”

Makinenin şu anda hali hazırda Uluova İnşaat İstanbul – İzmir Otoyolu ve Dalgıçlar İnşaat’ın Çorum – Yozgat arasında 52 km uzunluğundaki yol projelerinin yapımında kullanıldığını belirten Kaynak, projeyi KGM yetkililerinin de yakından takip ettiğini ifade etti. Asfaltın gerek kamyon üzerinde, gerekse de serimde ısı ölçümlerinin alındığını ve elde edilen sonuçların oldukça başarılı olduğunu vurgulayan Kaynak, şöyle devam etti: “Makine en temelde, serim öncesinde asfaltı homojen hale getirerek taşıma sırasında oluşan ısı farklılığını ortadan kaldırıyor. Shuttle Buggy, Kamyondan aldığı asfaltı kendi üzerindeki 25 tonluk depolama silosunda 3 açılı Burgulu Antisegregasyon Helezon ile sürekli harmanlayarak finişere aktardığı için, ısı farkı ortadan kalkmış oluyor. Durmak zorunda kalmadan imalat yapabiliyor olmamız sayesinde ondülasyon sorununa da çözüm sağlamış oluyoruz. Ayrıca finişeri hareket halinde tutmak verimliliği ve asfaltın kalitesini arttırıyor. Finişer her durduğunda, tablanın tekrar yerleştirilmesi gerekiyor. Tekrar hareket ettiğinde ise soğumuş olan karışımın başı asfaltta tümseklere neden oluyor. Bu da daha önce de belirttiğim gibi, ondülasyon oluşuma neden oluyor.”

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER